Albeka Showroom

5 Redenen om gebruikt kantoor meubilair aan te schaffen

Bij Albeka bieden we zowel gebruikt als nieuw meubilair aan. Beide productcategorieën van Albeka bevatten alleen artikelen van topkwaliteit en zo zijn de gebruikte producten altijd in zeer goede staat. U zult het verschil met nieuw kantoormeubilair nauwelijks tot niet merken. Toch kunnen wij ons bij Albeka voorstellen dat het woorden als gebruikt, tweedehands of refurbished best wel af kunnen schrikken. Daarom hebben we voor u op een rijtje gezet waarom het kopen van gebruikt kantoormeubilair bij Albeka juist wel een slimme keuze is!

(meer…)

Lees meer

Kantoormeubelen en sfeer

Tips voor een sfeervolle kantoorinrichting

Heeft u een functionele werkplek, maar ontbreekt het aan sfeer en beleving? Heeft uw kantoor niet de gewenste uitstraling die u wilt geven aan bezoekers? Van een gemeubileerde werkomgeving een ruimte maken met een sfeervolle uitstraling, kan in de praktijk aardig lastig zijn. Daarom hebben wij een aantal tips op een rijtje gezet, waarmee u zonder grote aanpassingen het gewenste resultaat krijgt.

(meer…)

Lees meer

gezond en ergonomishc werken

De ergonomische werkplek

Dagelijks kampen er heel veel mensen met rugklachten, armklachten, nekklachten, omdat er niet, of te weinig aandacht wordt besteed aan een goede werkhouding en een juiste ergonomie. Een correcte werkhouding is niet alleen noodzakelijk om lang te kunnen blijven werken, maar het geeft uiteindelijk ook meer werk comfort. Ergonomie is de verhouding van de mens ten opzicht van zijn omgeving, dus het kan natuurlijk veel breder worden getrokken.

(meer…)

Lees meer

Verlichting op de werkplek

Werkplek Verlichting

Voor een werkplek zijn meubels onmisbaar en het liefst moet de akoestiek ook nog goed geregeld zijn, zoals we hebben laten zien in onze vorige blog, maar wat is nog meer een belangrijk onderdeel voor een goede en geschikte werkplek?

Verlichting! Voor een goede werkplek is verlichting ook belangrijk. Verlichting is niet alleen belangrijk voor de werkplek, maar ook voor bijvoorbeeld de werkplaats, showroom, vergaderkamer, ontvangstruimte enzovoort. In deze nieuwe blog willen we benoemen waarom licht belangrijk en noodzakelijk is en hierbij een aantal aanbevelingen doen.

(meer…)

Lees meer

Akoestische en minimalistische ruimtes

Werkplek en akoestiek

Als het aankomt op een effectieve werkplek dan zijn rust en akoestiek de 2 kernwoorden. In de huidige wereld om ons heen, waarin alles als een sneltrein voorbij raast en doorontwikkeld is het juist voor de werkplek van groot belang dat er rust heerst, om zo het werkklimaat van uw personeel te verbeteren, maar ook de werkprestaties naar een hoger niveau te tillen. Grote en bekende bedrijven, zoals bijvoorbeeld Google hebben zeer effectieve kantoorinrichtingen weten te realiseren met een minimalistisch design, gecombineerd met ultiem comfort, waarbij het belang van hun werknemers voorop heeft gestaan. Als dit niet voorop staat bij de aanschaf van uw inrichting, zal u ongemerkt en wellicht ook onbedoeld uw personeel meer stress en hoofdpijn bezorgen. Diverse onderzoeken tonen aan dat rust op de werkplek en een verbeterde akoestiek de lichamelijke klachten zullen laten afnemen.

(meer…)

Lees meer

Gezond en dynamisch werken

Gezond & Dynamisch Werken

Nederland is Europees kampioen zitten

Wij als Nederlanders zijn uitermate gevoelig voor lang zitten, kampioen kun je wel zeggen. Volgens de laatste cijfers van het RIVM zitten volwassenen gemiddeld 9,6 uur op een doordeweekse dag. Hiermee verslaan we alle andere Europese landen; in ons land zit 32% van de mensen langer dan 7,5 uur per dag, in buurland Duitsland is dat maar 19% en in Spanje slechts 9%. Een goede verklaring hiervoor is het hoge opleidingsniveau en het vele werk op kantoren (dienstverlening) in Nederland.

(meer…)

Lees meer

Top 10 tweedehands kantoormeubelen

Top 10 Tweedehands kantoormeubelen

Overweeg je weleens gebruikt (tweedehands) kantoormeubilair te kopen, maar weet je niet goed welke keuze hierin te maken? Wij kunnen ons voorstellen dat dit bij tweedehands kantoormeubelen wat lastiger is. Tweedehands spullen kopen is erg in, mede omdat dit diverse voordelen heeft zowel in prijs als in duurzaamheid. Om je toch een beetje op weg te helpen om hierin een keuze te maken hebben wij een top 10 producten samengesteld die u wellicht goed kunt gebruiken bij het inrichten.

(meer…)

Lees meer