Onze service en voordelen

Retouren en garantie

Retour en garantie op gebruikt meubilair bij Albeka kantoor- en bedrijfsinrichting

Bij Albeka doen we ons uiterste best om u uiteraard topkwaliteit kantoormeubilair te bieden, maar het kan een keer voorkomen dat u niet tevreden bent met de geleverde kwaliteit die u verwacht had. 
We zullen dan ten alle tijden proberen met u tot een oplossing te komen. 

Wanneer wij bij u komen leveren dan heeft moet u ten alle tijden een pakbon tekenen, mocht u bij het plaatsen van het meubilair tot de conclusie komen dat dit niet de norm is de gehanteerd dient te worden dan moet u dit DIRECT ( voor consumenten hanteren wij de regels conform de stichting Webwinkel Keurmerk, zoals hieronder aangegeven ) aangeven aan de montage jongens, die zullen dan een notitie maken en tevens hiervan ook een kopie bij u achterlaten. Er wordt dan een service bon gemaakt en op kantoor zullen we dan contact met u opnemen voor een passende oplossing of nalevering/ omruiling van het geleverde product. 

Op gebruikt meubilair bieden wij altijd standaard 24 maanden garantie! U bent altijd, tenzij anders vermeld, zeker van betrouwbaar meubilair, die voordat het bij u gebracht wordt netjes schoongemaakt en onderworpen wordt aan een (technische) controle. 


Product defect of voldoet het niet aan de verwachting?


Wij stellen alles in staat om u producten te leveren die overeenkomstig zijn met de getoonde kwaliteit op de foto's echter vooral met gebruikt meubilair is het lastig omdat er soms nogal verschil zit in de kwaliteit van de partijen die wij opkopen. We controleren bij het binnenkomen de goederen op het functioneren van het technische deel en de stoffering wordt gecontroleerd op slijtage. Mocht het echter niet overeenkomstig zijn met wat er op de foto getoond wordt dan schrijft de wet voor u als consument binnen 2 maanden uw klacht ( hoe dien ik een klacht in? Zie bovenstaand ) bij ons kenbaar maakt. 

Voor Consumenten

U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en,  indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden. Wij retourneren het betaalde bedrag binnen 14 dagen na ontbinding van de overeenkomst. 

Voor Bedrijven en Instellingen 

Voor bedrijven en instellingen geld de volgende procedure.

Retourneren voor Bedrijven 
1.Bij de levering van nieuwe goederen, dus niet bij leveringvan gebruikte zaken, dient de koper direct na het ontvangen van deze zaken tot controle over te gaan.Indien zichtbare defecten worden geconstateerd, dient het te worden aangetekend op de pakbon en/ of factuur endienen deze defecten onmiddellijk ter kennis van Albekate worden gesteld.
2. Als onder art. 12 genoemde defecten niet aangetekendkonden worden dient de koper Albeka uiterlijk binnen 14 dagen van de zaken op de hoogte te stellen, gelijk koper verplicht is Albeka hiervan onmiddellijk schriftelijk te bevestigen.
3. Reclames schorten de betalingsverplichtingen van de koper niet op.
4. Overige reclames, ook ter zake van verrichtewerkzaamheden, dienen per aangetekend schrijvenbinnen 8 dagen na ontvangst van de zaken aanAlbeka te worden gemeld. 

Retour en garantie op nieuw meubilair

Wanneer u nieuw meubilair koopt dan gelden er andere regels, bij aflevering/ophalen controleerd u op eventuele beschadigingen en tekent u hier ook voor. Mocht er onverhoopt toch iets niet in orde zijn dan moet u hierover contact met ons opnemen via onze vestigingen waarmee u het klantcontact heeft. 

Qua garantie kunnen wij u ten alle tijden garanderen dat we standaard 2 jaar garantie geven op al het geleverde meubilair tenzij anders vermeld. Wij geloven in onze producten en daarom geven wij u deze garantie. In die tijd wordt alles geheel kostenloos omgewisseld indien er zich technische mankementen voordoen.


Download het model formulier voor Retouren


Terug naar klantenservice >