078-6912182
Bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 08:00-22:00!
Op zaterdag bereikbaar van 08:00-17:00
Albeka.nl op www.keurmerk.info

RETOUREN & GARANTIE

Op het gebruikte en tweedehands meubilair zit altijd standaard 24 maanden Albeka garantie. Dit betekent dat Albeka garant staat voor 24 maanden correct functioneren van het meubilair. Als het meubilair tussentijds problemen geeft of niet correct functioneert, dan halen wij de meubels op ter reparatie, of u ontvangt een alternatief. Op het nieuwe meubilair zit de standaard fabrieksgarantie. De garantie hiervan staat aangegeven op de productpagina. Ook bij het nieuwe meubilair geldt in ieder geval een minimale garantie van 24 maanden.

Retourneren is altijd mogelijk. Zoals hierboven gemeld zit er standaard 24 maanden garantie op alle artikelen. Wanneer u nieuw meubilair koopt, wordt u geacht bij aflevering of ophalen te controleren u op eventuele beschadigingen en tekent u hier ook voor, controleer dus altijd even de staat voor het tekenen. Mocht er onverhoopt toch iets niet in orde zijn dan moet u hierover contact met ons opnemen via onze vestigingen waarmee u het klantcontact heeft gehad, zij zullen altijd in overleg met u een passende oplossing bieden. Standaard halen wij retourzendingen gratis op als wij bij u in de buurt zijn. Dit zal met u in overleg afgestemd worden. Als u een kleiner artikel wilt retourneren via PostNL of een vergelijkbare service, komen in dit geval de kosten voor u.

Standaard halen wij retourzendingen gratis op als wij bij u in de buurt zijn. Dit zal met u in overleg afgestemd worden. Als u een kleiner artikel wilt retourneren via PostNL of een vergelijkbare service, komen in dit geval de kosten voor u.

Helaas is dit vanwege het complexe logistieke proces (nog) niet mogelijk. Momenteel zijn we aan het inventariseren hoe we dit in de toekomst mogelijk kunnen maken. Houd deze pagina hiervoor dus in de gaten!

Jazeker, u kunt uw bestelling retourneren bij de voor u dichtstbijzijnde vestiging. Graag even contact met ons vooraf en wilt u de factuur en het retourformulier meenemen?

Jazeker! Deze kunt u hier dowloaden:
Download het model formulier voor Retouren

Heel eenvoudig: we laten het u weten. We mailen u zodra de retourzending verwerkt is. Meestal is dat binnen 5 werkdagen nadat u het teruggestuurd heeft.

We betalen je meteen terug nadat we je retourzending afgehandeld hebben. De meeste retourzendingen hebben we verwerkt binnen 5 werkdagen nadat ze teruggestuurd zijn. Hoe snel het geld daarna op je rekening staat, hangt af van je betaalmethode:

  • iDEAL of achteraf: binnen 7 werkdagen
  • Creditcard: binnen 15 werkdagen

Heb je betaald met een cadeaubon en een andere betaalmethode? Dan betalen we je op dezelfde manier terug. We waarderen eerst de cadeaubon op en storten het restbedrag op de rekening waarmee je betaald hebt

Wanneer u nieuw meubilair koopt dan gelden de volgende regels. Bij aflevering/ophalen controleert u op eventuele beschadigingen en tekent u hier ook voor. Mocht er onverhoopt toch iets niet in orde zijn dan moet u hierover contact met ons opnemen via de vestiging waarmee u het klantcontact heeft. 

Qua garantie kunnen wij u ten alle tijden garanderen dat we standaard 2 jaar garantie geven op al het geleverde meubilair tenzij anders vermeld. Wij geloven in onze producten en daarom geven wij u deze garantie. In die tijd wordt alles geheel kosteloos omgewisseld indien er zich technische mankementen voordoen.

Wij stellen alles in het werk om u producten te leveren overeenkomstig met de getoonde kwaliteit op de foto's. Echter vooral met gebruikt meubilair is het lastig, omdat er soms nogal verschil zit in de kwaliteit van de verschillende partijen die wij opkopen. We controleren bij het binnenkomen de goederen op het functioneren van het technische deel en de stoffering wordt gecontroleerd op slijtage. Mocht het echter niet overeenkomstig zijn met wat er op de foto is getoond, dan schrijft de wet voor dat u als consument binnen 2 maanden uw klacht bij ons kenbaar maakt.

Klachten kunt u zenden naar het emailadres hiambacht@albeka.nl of telefonisch via 078-6912182. We hopen altijd een passende oplossing te bieden, omdat wij u als klant graag tevreden zien! In nagenoeg alle gevallen komen we er met elkaar uit. U heeft ook altijd het recht zich te wenden tot de autoriteit consument en markt, of via thuiswinkelwaarborg.