ClickCease

RETOUREN & GARANTIE

We zijn overtuigd van de kwaliteit van de meubels die we leveren. Toch kunnen er wel mankementen, of andere redenen zijn waardoor je niet volledig tevreden bent. Daarom geven wij op ons gebruikte en tweedehands meubilair altijd standaard 5 jaar Albeka garantie. Dit betekent dat Albeka garant staat voor 5 jaar correct functioneren van het meubilair.

Als het meubilair tussentijds problemen geeft of niet correct functioneert, dan halen wij de meubels op ter reparatie, of je ontvangt een alternatief. Wij zetten ons volledig in om jou 100% tevreden te maken over ons product en het gebruik ervan.

Op het nieuwe meubilair zit de standaard fabrieksgarantie. De garantie hiervan staat aangegeven op de productpagina. Ook bij het nieuwe meubilair geldt in ieder geval altijd een minimale garantie van 5 jaar.

Geen zorgen! Alle producten kunnen worden geretourneerd. Ben je bang dat je aangeschafte bureaustoel niet naar verwachting zal zitten? Slechts 1 mailtje of belletje naar ons kantoor en we komen de stoel weer bij je ophalen. Let er wel op dat je dit binnen 15 dagen vanaf de levering doet, want dat is de periode dat je retourrecht nog geldig is. Na deze periode kun je overigens altijd nog gebruik maken van je garantieperiode van minimaal 5 jaar. Ook moet je wel rekening houden met ons vaste tarief van € 17,50 om je producten op te laten halen.

Retouren kan! Je betaalt hier wel € 17,50 voor als je je meubilair / producten wilt laten ophalen. We maken een afspraak wanneer we in de buurt zijn en het voor ons allebei uitkomt om jouw product weer mee te nemen. Ook krijg je het bedrag dat je voor het retournerende product hebt betaald uiteraard weer teruggestort.

Helaas is dit vanwege het complexe logistieke proces (nog) niet mogelijk. Momenteel zijn we aan het inventariseren hoe we dit in de toekomst mogelijk kunnen maken. Houd deze pagina hiervoor dus in de gaten!

Jazeker, je kunt je bestelling retourneren bij de voor jou dichtstbijzijnde vestiging. Dit kost je dan helemaal niets! Graag even contact met ons vooraf en wil je de factuur en het retourformulier meenemen?

Jazeker! Deze kun je hier dowloaden:
Download het model formulier voor Retouren

Heel eenvoudig: we laten het je weten. We mailen je zodra de retourzending verwerkt is. Meestal is dat binnen 5 werkdagen nadat je het teruggestuurd heeft.

We betalen je meteen terug nadat we je retourzending afgehandeld hebben. De meeste retourzendingen hebben we verwerkt binnen 5 werkdagen nadat ze teruggestuurd zijn. Hoe snel het geld daarna op je rekening staat, hangt af van je betaalmethode:

  • iDEAL of achteraf: binnen 7 werkdagen
  • Creditcard: binnen 15 werkdagen

Heb je betaald met een cadeaubon en een andere betaalmethode? Dan betalen we je op dezelfde manier terug. We waarderen eerst de cadeaubon op en storten het restbedrag op de rekening waarmee je betaald hebt

Wanneer je nieuw meubilair koopt dan gelden de volgende regels. Bij aflevering/ophalen controleer je op eventuele beschadigingen en teken je hier ook voor. Mocht er onverhoopt toch iets niet in orde zijn dan moet je hierover contact met ons opnemen via de vestiging waarmee je het klantcontact hebt. 

Qua garantie kunnen wij je ten alle tijden garanderen dat we standaard 5 jaar garantie geven op al het geleverde meubilair tenzij anders vermeld. Wij geloven in onze producten en daarom geven wij jou deze garantie. In die tijd wordt alles geheel kosteloos omgewisseld indien er zich technische mankementen voordoen.

Wij stellen alles in het werk om je producten te leveren overeenkomstig met de getoonde kwaliteit op de foto's. Echter vooral met gebruikt meubilair is het lastig, omdat er soms nogal verschil zit in de kwaliteit van de verschillende partijen die wij opkopen. We controleren bij het binnenkomen de goederen op het functioneren van het technische deel en de stoffering wordt gecontroleerd op slijtage. Mocht het echter niet overeenkomstig zijn met wat er op de foto is getoond, dan schrijft de wet voor dat je als consument binnen 2 maanden jouw klacht bij ons kenbaar maakt.

Klachten kun je zenden naar het emailadres hiambacht@albeka.nl of telefonisch via 078-6912182. We hopen altijd een passende oplossing te bieden, omdat wij je als klant graag tevreden zien! In nagenoeg alle gevallen komen we er met elkaar uit. U heeft ook altijd het recht zich te wenden tot de autoriteit consument en markt, of via thuiswinkelwaarborg.