RETOUREN & GARANTIE

We zijn overtuigd van de kwaliteit van de meubels die we leveren. Toch kunnen er wel mankementen, of andere redenen zijn waardoor u niet volledig tevreden bent. Daarom geven wij op ons gebruikte en tweedehands meubilair altijd standaard 24 maanden Albeka garantie. Dit betekent dat Albeka garant staat voor 24 maanden correct functioneren van het meubilair.

Als het meubilair tussentijds problemen geeft of niet correct functioneert, dan halen wij de meubels op ter reparatie, of u ontvangt een alternatief. Wij zetten ons volledig in om u 100% tevreden te maken over ons product en het gebruik ervan.

Op het nieuwe meubilair zit de standaard fabrieksgarantie. De garantie hiervan staat aangegeven op de productpagina. Ook bij het nieuwe meubilair geldt in ieder geval altijd een minimale garantie van 24 maanden.

Geen zorgen! Alle producten kunnen worden geretourneerd. Dit kost je helemaal niks. Ben je bang dat je aangeschafte bureaustoel niet naar verwachting zal zitten? Slechts 1 mailtje of belletje naar ons kantoor en we komen de stoel weer bij je ophalen. Let er wel op dat je dit binnen 15 dagen vanaf de levering doet, want dat is de periode dat je retourrecht nog geldig is. Na deze periode kun je overigens altijd nog gebruik maken van je garantieperiode van minimaal 2 jaar.

Het ophalen kost je helemaal niets. We maken een afspraak wanneer we in de buurt zijn en het voor ons allebei uitkomt om jouw product weer mee te nemen. Ook krijg je je geld weer in zijn geheel teruggestort.

Helaas is dit vanwege het complexe logistieke proces (nog) niet mogelijk. Momenteel zijn we aan het inventariseren hoe we dit in de toekomst mogelijk kunnen maken. Houd deze pagina hiervoor dus in de gaten!

Jazeker, u kunt uw bestelling retourneren bij de voor u dichtstbijzijnde vestiging. Graag even contact met ons vooraf en wilt u de factuur en het retourformulier meenemen?

Jazeker! Deze kunt u hier dowloaden:
Download het model formulier voor Retouren

Heel eenvoudig: we laten het u weten. We mailen u zodra de retourzending verwerkt is. Meestal is dat binnen 5 werkdagen nadat u het teruggestuurd heeft.

We betalen je meteen terug nadat we je retourzending afgehandeld hebben. De meeste retourzendingen hebben we verwerkt binnen 5 werkdagen nadat ze teruggestuurd zijn. Hoe snel het geld daarna op je rekening staat, hangt af van je betaalmethode:

  • iDEAL of achteraf: binnen 7 werkdagen
  • Creditcard: binnen 15 werkdagen

Heb je betaald met een cadeaubon en een andere betaalmethode? Dan betalen we je op dezelfde manier terug. We waarderen eerst de cadeaubon op en storten het restbedrag op de rekening waarmee je betaald hebt

Wanneer u nieuw meubilair koopt dan gelden de volgende regels. Bij aflevering/ophalen controleert u op eventuele beschadigingen en tekent u hier ook voor. Mocht er onverhoopt toch iets niet in orde zijn dan moet u hierover contact met ons opnemen via de vestiging waarmee u het klantcontact heeft. 

Qua garantie kunnen wij u ten alle tijden garanderen dat we standaard 2 jaar garantie geven op al het geleverde meubilair tenzij anders vermeld. Wij geloven in onze producten en daarom geven wij u deze garantie. In die tijd wordt alles geheel kosteloos omgewisseld indien er zich technische mankementen voordoen.

Wij stellen alles in het werk om u producten te leveren overeenkomstig met de getoonde kwaliteit op de foto's. Echter vooral met gebruikt meubilair is het lastig, omdat er soms nogal verschil zit in de kwaliteit van de verschillende partijen die wij opkopen. We controleren bij het binnenkomen de goederen op het functioneren van het technische deel en de stoffering wordt gecontroleerd op slijtage. Mocht het echter niet overeenkomstig zijn met wat er op de foto is getoond, dan schrijft de wet voor dat u als consument binnen 2 maanden uw klacht bij ons kenbaar maakt.

Klachten kunt u zenden naar het emailadres hiambacht@albeka.nl of telefonisch via 078-6912182. We hopen altijd een passende oplossing te bieden, omdat wij u als klant graag tevreden zien! In nagenoeg alle gevallen komen we er met elkaar uit. U heeft ook altijd het recht zich te wenden tot de autoriteit consument en markt, of via thuiswinkelwaarborg.