Bestellen
Je kunt bij Albeka heel eenvoudig een bestelling plaatsen
Hieronder vind je in stappen uitgelegd hoe besteld kan worden.
Producten in de winkelwagen leggen
Voeg één of meerdere producten, bijvoorbeeld een bureaustoel toe aan de winkelwagen door op de groene knop "in winkelwagen" te klikken.
De winkelwagen
Na het toevoegen kun je kiezen om verder te gaan met winkelen, of naar het winkelwagen overzicht te gaan. Op de pagina winkelwagen overzicht kun je je bestelling controleren en verder gaan naar afrekenen door te klikken op de button "Ga door naar afrekenen". Wil je nog meer producten toevoegen, dan kan dat uiteraard op dezelfde manier.
Je persoonlijke gegevens
Als je al een account hebt kun je bovenaan klikken op "account". Heb je nog geen account, dan kun je je registreren, of doorgaan als gast, zonder een account te maken. Je vult in het laatste geval gewoon de gevraagde gegevens in. In alle gevallen geldt dat je je persoonlijke gegevens moet invoeren/controleren.
Een verzendmethode kiezen
In de stap die dan volgt kies je de voor jou meest geschikte verzendmethode. Meer over het verzenden of afhalen van producten lees je op de klantenservice pagina's.
Een betaalmethode kiezen
Na het kiezen van de verzendmethode dien je de juiste betaalmethode te selecteren. Meer over de aangeboden betaalmethoden lees je op de klantenservice pagina's.
Bestelling controleren
Nadat ook de betaalmethode gekozen is, is het tijd om de bestelling te controleren en te bevestigen. Als je ervoor gekozen hebt te betalen met een online methode, zoals bijvoorbeeld Ideal, Paypal of Bancontact, dan word je direct doorgestuurd naar de betaalpagina, na het afronden van de betaling kom je weer terug op de website. Uiteraard ben je verplicht akkoord te gaan met de verkoopvoorwaarden.
Dank je wel voor je bestelling! We sturen je binnen een half uur een bevestiging van je bestelling via de e-mail. Nog niet ontvangen? Kan het zijn dat onze bevestiging in jouw Ongewenste E-mail of Spam-map terecht is gekomen.
Kan je hem niet vinden? Neem dan gerust contact op met onze Klantenservice. Dan helpen we je meteen verder.
Wat fijn dat je een bestelling bij Albeka hebt geplaatst!
Wij werken op de volgende manier:
1. Zodra je besteld hebt ontvang je een bestelbevestiging met de besteldetails
2. Binnen 1 werkdag na levering ontvang je een officiële factuur.
3. Binnen 48 uur ontvang je een planningsvoorstel (waarop je kunt reageren)
4. Binnen 7 werkdagen wordt je bestelling op de met jouw afgestemde datum en tijdstip afgeleverd.
In overleg met een van onze verkopers is dit vaak wel mogelijk. Neem hiervoor even contact met ons op via 078-6912182 of via verkoop@albeka.nl. We staan klaar om je te helpen!
Om jouw bestelling zo snel mogelijk te bezorgen, gaan wij hier direct mee aan de slag in ons magazijn! Je kunt tot ongeveer 4 dagen na aankoop je bestelling annuleren. Heeft je jouw bestelling minder dan 4 dagen geleden geplaatst? Neem dan gerust contact met ons op, dan kijken wij graag of we de bestelling nog kunnen annuleren.
Geen probleem! Neem contact met ons op en wij passen dit direct voor je aan. Let er wel op, dat dit gebeurt tot maximaal 4 dagen na aankoop. Later dan 4 dagen? Bel gerust, we staan klaar om hier een oplossing voor te bedenken.
Bij Albeka hebben we je online privacy en veiligheid hoog in het vaandel staan. Zo zijn we aangesloten bij hét keurmerk voor online winkelen: Stichting Webshop Keurmerk en Thuiswinkel Waarborg Zakelijk.
Bij Albeka kantoor- en bedrijfsinrichting kun je veilig bestellen. Wij gaan uiterst zorgvuldig met je gegevens om en zullen deze zo goed en veilig mogelijk bewaren.
Om deze veiligheid te waarborgen maakt Albeka gebruik van een SSL certificaat. Het SSL certificaat waarborgt je veiligheid. Controleer altijd of het groene slotje + onze bedrijfsnaam links bovenin je browser correct worden weergegeven.
Enkele belangrijke zaken om op te letten:
> Zorg dat je je accountgegevens veilig bewaard en niet aan andere verstrekt.
> Kies een origineel en sterk wachtwoord
> Pas op voor valse e-mails
Je privacy & vertrouwd zaken doen bij Albeka:
1. Je e-mailadres & persoonlijke gegevens worden uitsluitend door Albeka gebruikt en worden nooit verstrekt aan derden.
2. Veilig betalen? We gebruiken een beveiligde SSL verbinding voor alle betalingen.
4. Mailing? Ontvang je alleen als je daarvoor aangemeld bent.
5. Periodieke controle door Thuiswinkel Waarborg Zakelijk.
6. Bezoek ons! 3 Showrooms met uitstekende centrale ligging in Nederland.
7. Advies? Bel ons! Bereikbaar op : 0786912182
9. Lid van Webshop Trustmark ( internationale variant op Webshop Keurmerk ). Ook in het buitenland vertrouwd zaken doen met Albeka.
10. Je wachtwoord voor toegang op Albeka is alleen in het bezit van jou, wij kunnen dit niet inzien.
Nee! Je kunt afrekenen als gast/nieuw klant, waarbij je gebruik maakt van dezelfde services. Wel biedt een account diverse voordelen, zoals snel bestellen en makkelijk herhaalaankopen doen.
Wij bezorgen voornamelijk in Nederland, België en Duitsland, maar ook zeker in de rest van de wereld. Betalen kan met Nederlandse, Belgische en Duitse bankrekeningen en PayPal-accounts. Wij accepteren creditcards vanuit alle landen.
Bij een gebruikte archiefkast zitten standaard geen sleutels. Dit komt doordat Albeka grotere partijen in bulk inkoopt. Bij grote partijen ontbreken vaak sleutels, wellicht herkenbaar in je eigen kantoor dat de sleutels kwijt zijn? Vanwege deze reden garanderen we nooit dat de sleutels erbij zitten. Als er tijdens de inkoop wel sleutels bijzaten, worden deze er netjes bijgeleverd, maar nogmaals geven we hierop geen garantie. Archiefkasten van de bekende merken kunnen wij altijd bijbestellen. Als deze mogelijkheid er is, kun je een sleutel bijbestellen op de productpagina.
Dat hoort niet te gebeuren! Wij bespreken graag zo snel mogelijk een oplossing waar je weer blij van wordt! Neem hiervoor gerust contact op met de vestiging die je bestelling heeft afgeleverd of bel naar 078-6912182. Dan zullen we samen tot een passende oplossing komen.
Betalen
Wij proberen het jou graag zo gemakkelijk mogelijk te maken om een bestelling bij ons te plaatsen. Om te betalen bij Albeka kun je gebruik maken van:
- iDeal
- Creditcard
- PayPal
- SOFORT Banking
- Belfius Pay Button
- BanContact / Mister Cash (België)
- Achteraf Betalen
- Contant & PIN (Showroom & afleveren
- Inkooporder ( Overheid & zorginstellingen)
Albeka werkt samen met ‘achteraf betalen’ waardoor het mogelijk is om als zakelijke klant pas te betalen als de bestelling al ruimschoots binnen is. Hiervoor geldt een betalingstermijn van 30 dagen na de facturatie. Deze facturatie vindt gewoonlijk ongeveer een week plaats voordat we gaan uitleveren. Voor iedere nieuwe klant doen we eerst altijd een kredietcheck om te zien of de klant hiervoor in aanmerking komt. Bij een negatieve goedkeuring nemen we contact op om een alternatieve betalingsmethode te adviseren. Dit komt echter vrij zelden voor. Bekende klanten kunnen altijd gebruik maken van de optie ‘achteraf betalen’.
Voor particulieren is de optie ‘achteraf betalen’ niet mogelijk. In dit geval kun je kiezen voor de optie pinnen, of via creditcard. Pinnen vindt plaats wanneer we de spullen komen uitleveren, of in de showroom. zo kun je altijd eerst zien of de artikelen helemaal naar wens zijn.
Ja altijd! Na het bestellen ontvang je eerst een orderbevestiging met je besteldetails. Vervolgens zul je binnen 1 werkdag na levering altijd standaard een officiële factuur ontvangen met al je (bedrijfs)gegevens. De factuur is te gebruiken door je boekhouding of administratie.
Dat is vervelend. Wij helpen je graag verder.
1. Heb je alle velden en gegevens gecontroleerd? De algemene voorwaarden geaccepteerd?
2. Verwijder je cookies of plaats jouw bestelling in een andere browser of met een ander apparaat.
3. Nog steeds geen succes? Neem dan gerust contact op met 078-6912182. Dan wordt je order op een alternatieve manier ingevoerd.
Wij staan klaar om je verder te helpen!
Voor financiële af administratieve vragen kun je terecht bij onze afdeling administratie. Deze kun je bereiken via 078-6912182, of administratie@albeka.nl.
Jazeker, wij helpen je hier graag bij. Als je online besteld met een officiële KVK (Handelsnummer) word er geen BTW in rekening gebracht. Wil je dit alsnog laten verwerken? Neem dan contact op met onze administratie via 078-6912182, of administratie@albeka.nl en houd je adresgegevens, BTW-nummer en IBAN-nummer bij de hand.
Kies als eerste het land van verzending, België in dit geval. Vul daarna, naast al je gegevens je Belgische ondernemingsnummer in onder het veld KvK nummer. Als je dit hebt gedaan wordt automatisch 0 BTW toegepast.
Bezorgen & Afhalen
Albeka bezorgt door heel Nederland en België met eigen bezorgservice. De bestelling wordt niet alleen achter de eerste deur worden geleverd, maar precies op de plek die jij in gedachte hebt.
Bijzonderheden: We leveren je bestelling af op de begane grond (verdieping in overleg), montage ook mogelijk (vraag naar de voorwaarden!)
Eigen bezorgservice: Bezorging doen we met onze eigen bezorgservice, zodat je zeker bent van een betrouwbare, persoonlijke en professionele service!
De bezorgkosten die we hanteren gelden voor België in Nederland. Je vind hier precies wat de bezorg-/ en montagekosten zijn:
Voor bestellingen onder €275,00:
- Standaard levering op begane grond: €29,50
- Levering op verdieping met trap: €99,50*
Voor bestellingen boven €275,00:
- Standaard levering op begane grond: Gratis
- Levering op verdieping met trap: €70,00*
Voor alle bestellingen geldt:
Afhalen Hendrik Ido Ambacht, Nieuwegein of Zoetermeer is gratis. Bezorgkosten zijn met uitzondering van de Waddeneilanden. Bezorging op de Waddeneilanden bedraagt €129,50, dit in verband met de kosten van het overvaren + de extra uren van het bezorgen. We hopen op je begrip hiervoor.
*Kasten hoger dan 110 cm worden niet op een verdieping zonder lift geleverd, tenzij deze gedemonteerd zijn.
Alle prijzen zijn excl. btw.
We leveren alles zo snel als dit maar kan. Normaliter is de levertijd binnen 7 werkdagen in Nederland. Voor België geldt binnen 15 werkdagen. De bestelling wordt verzonden op het moment dat alle producten op voorraad zijn. Als je een bestelling hebt geplaatst waar producten met een verschillende levertijd in zitten, geldt de langste levertijd. Wel kun je bij de klantenservice een verzoek indienen om de producten die op voorraad zijn alvast te versturen. Je kan ook contact met de klantenservice opnemen als je wilt dat je bestelling later afgeleverd wordt.
Wij leveren altijd standaard binnen 7 werkdagen in Nederland en binnen 15 werkdagen in België. Een bezorgdag en tijdstip kun je altijd aangeven in het opmerkingen veld tijdens het bestellen. We proberen altijd rekening te houden met je voorkeuren en zullen onze uiterste best doen te leveren wanneer het jou het beste uitkomt.
Na het bestellen krijg je binnen 48 uur een leveringsvoorstel, je kunt hier ook altijd nog op reageren met je wensen en voorkeuren. Wel hopen we dat je enig begrip kunt opbrengen voor het feit dat we met onze eigen bezorgservice in heel Nederland en België leveren, waardoor het in een enkel geval niet doenbaar is om een spoedlevering te doen, of op bepaalde tijdstippen te leveren. We vertrouwen erop dat je met onze planners naar tevredenheid een afleverdag en tijdstip kunt afstemmen.
Je kunt je bestelling afhalen bij een van de drie showrooms van Albeka. Wel graag in overleg. Doordat diverse gebruikte meubelen lastig te monteren zijn, nemen wij de bezorging het liefst zelf voor onze rekening om klachten te voorkomen. Neem contact op met de voor jouw dichtsbijzende vestiging om het afhaalmoment en de mogelijkheden af te stemmen.
Vestiging | Telefoonummer | |
Hendrik Ido Ambacht | 078-6912182 | hiambacht@albeka.nl |
Nieuwegein | 030-6579720 | nieuwegein@albeka.nl |
Zoetermeer | 079-3436931 | zoetermeer@albeka.nl |
Bij elk product op de website wordt er aangegeven of het standaard gemonteerd wordt of dat je kan kiezen dat we het product op locatie monteren. Hiervoor hebben wij alle producten onderverdeeld in categorieën wat betreft de montagekosten.
Je vindt hieronder precies wat de montagekosten zijn:
€ 15,- per product
Accessoires voor je bureau zoals kabeldoppen, monitorarmen, kabelgoten, pennenlades, scheidingswanden en zichtschotten.
€ 29,- per product
Standaard meubilair zoals rechte bureaus, zit-sta bureaus, hoekbureaus, vergadertafels en kantinetafels.
€ 49,- per product
Specials zoals whiteboarden, legbordstellingen, vergadertafels 300 cm+ en kantinetafels (grotere opstellingen 4+).
Bijzonderheden Bezorgen op de Waddeneilanden? Albeka doet het! We doen dit voor €129,50, dit in verband met de kosten van het overvaren + de extra uren van het bezorgen. We hopen op je begrip hiervoor.
Bijzonderheden: We leveren je bestelling af op de begane grond, montage ook mogelijk (vraag naar de voorwaarden!)
Levertijd:We proberen altijd zo snel mogelijk te leveren, waarbij we binnen 7 werkdagen in Nederland en binnen 15 werkdagen in België. als uitgangspunt nemen.
Wij leveren in België tegen dezelfde bezorgkosten en voorwaarden als in Nederland. De bezorgkosten hiervoor bedragen € 29,50. Boven de €275,- leveren we echter gratis. Levertijd in België is binnen 15 werkdagen. Bij kleinere bestellingen maken wij gebruik van externe transporteurs, zodat u de bestelling binnen deze levertijd ontvangt.
Retour & Garantie
Jazeker! Bijna alle producten kunnen worden geretourneerd. Ben je bang dat je aangeschafte bureaustoel niet naar verwachting zal zitten? Slechts 1 mailtje of belletje naar ons kantoor en we komen de stoel weer bij je ophalen. Let er wel op dat je dit binnen 15 dagen vanaf de levering doet, want dat is de periode dat je retourrecht nog geldig is. Na deze periode kun je overigens altijd nog gebruik maken van je garantieperiode van minimaal 5 jaar. Ook moet je wel rekening houden met ons vaste tarief van € 29,50 om je producten op te laten halen.
Om je retour te melden kun je het beste even contact opnemen door naar ons te mailen via verkoop@albeka.nl of te bellen naar 078-6912182.
Alleen wanneer je kiest om het door ons op te laten halen. Dan komt ons vaste tarief van € 29,50 om de hoek kijken. Wanneer je zelf de producten terugbrengt kost het je helemaal niets!
Jazeker, je kunt je bestelling retourneren bij de voor jou dichtstbijzijnde vestiging. Dit kost je dan helemaal niets! Graag even contact met ons vooraf en wil je de factuur en het retourformulier meenemen?
We betalen je meteen terug nadat we je retourzending afgehandeld hebben. De meeste retourzendingen hebben we verwerkt binnen 5 werkdagen nadat ze teruggestuurd zijn. Hoe snel het geld daarna op je rekening staat, hangt af van je betaalmethode:
- iDEAL of achteraf: binnen 7 werkdagen
- Creditcard: binnen 15 werkdagen
Heb je betaald met een cadeaubon en een andere betaalmethode? Dan betalen we je op dezelfde manier terug. We waarderen eerst de cadeaubon op en storten het restbedrag op de rekening waarmee je betaald hebt
Als het meubilair tussentijds problemen geeft of niet correct functioneert, dan halen wij de meubels op ter reparatie, of je ontvangt een alternatief. Wij zetten ons volledig in om jou 100% tevreden te maken over ons product en het gebruik ervan.
Op het nieuwe meubilair zit de standaard fabrieksgarantie. De garantie hiervan staat aangegeven op de productpagina.
Heel eenvoudig: we laten het je weten. We mailen je zodra de retourzending verwerkt is. Meestal is dat binnen 5 werkdagen nadat je je bestelling geretourneerd hebt.
We zijn overtuigd van de kwaliteit van de meubels die we leveren. Toch kunnen er wel mankementen, of andere redenen zijn waardoor je niet volledig tevreden bent. Daarom geven wij op ons gebruikte en tweedehands meubilair altijd standaard 5 jaar Albeka garantie. Dit betekent dat Albeka garant staat voor 5 jaar correct functioneren van het meubilair.
Op maat gemaakte producten hebben het volgende label:
Deze items worden n.a.v. een geplaatste order op maat gemaakt en kunnen daarom niet worden geretourneerd. Uiteraard krijg je op defecten en schade gewoon 5 jaar garantie. Ook bij deze items.Dat kan zeker en het moedigen we juist sterk aan! Wanneer je meubilair retourneert knappen wij het item waar nodig is op en brengen het opnieuw de markt op. Zo dragen wij bij aan een circulaire economie en voorkomen we dat het product weggegooid wordt.
Mijn account
Heel eenvoudig! Login via deze pagina en vul je gebruikersnaam en wachtwoord in.
Nee! Je kunt afrekenen als gast/nieuwe klant, waarbij je gebruik maakt van dezelfde services. Wel biedt een account diverse voordelen, zoals snel bestellen en makkelijk herhaalaankopen doen.
Nee! Je wordt op de hoogte gehouden wanneer je bestelling geleverd wordt. Dit wordt namelijk via de e-mail met u afgestemd.
Jazeker! Via je account kun je alle bestelling zien, die je in het verleden via de webwinkel hebt geplaatst.
Jazeker! Via je account kun je je adresgegevens makkelijk en eenvoudig aanpassen. Heb je meerdere filialen? Dan kun je eenvoudig meerdere adressen toevoegen in je account. Op deze manier kun je snel voor meerdere vestigingen bestellen.
Een klantaccount aanmaken bij Albeka heeft vele voordelen!
Op deze manier kun je:
- Sneller het betalingsproces doorlopen
- Meerdere verzendadressen opslaan
- Bestellingen bekijken en volgen
- Gebruik maken van speciale acties
- Gebruik maken van een verlanglijst
Al je gegevens worden zorgvuldig en veilig opgeslagen.
Albeka zal nooit je gegevens doorverkopen aan derden, of het gebruiken voor commerciële doeleinden.
Showrooms
Jazeker! Wij hebben 3 showrooms gevestigd op tactische locaties in Nederland. Je kunt ons vinden in:
Nee, in principe is er bij iedere showroom evenveel te zien en te proberen. De voorraad is tussen de vestiginge vaak wel anders, dus het is niet altijd mogelijk je spullen direct af te halen. Iets gezien en wil je weten of het voorraad is in de vestiging? Check de voorraad op de productpagina of neem contact met ons op.
Nee, op dit moment is er geen koopavond bij de vestigingen van Albeka.
Alleen onze vestiging in Hendrik Ido Ambacht is op zaterdag geopend van 9:00 - 15:00.
Het grootste deel van het gebruikte assortiment is te bekijken in de showroom. Van het nieuw meubilair is niet alles te bekijken, omdat dit in sommige gevallen besteld moet worden bij de leverancier. Wil je graag iets specifieks bekijken of proberen? Neem dan vooraf contact op met de vestiging waar je langs wilt komen, zodat dit even in overleg mogelijk gemaakt kan worden.
Jazeker! Bekijk de showroompagina's voor een impressie. Bekijk:
Jazeker! Dit kan via onze online afspraak mogelijkheid, waarmee je direct je bezoek kan plannen. Je kunt ook telefonisch een afspraak maken met een van de vestigingen.
Reguliere openingstijden van onze showrooms.
Showroom Hendrik Ido Ambacht
Maandag: | 12:00 - 17:00 |
Dinsdag: | 08:30 - 17:00 |
Woensdag: | 08:30 - 17:00 |
Donderdag: | 08:30 - 17:00 |
Vrijdag: | 08:30 - 17:00 |
Zaterdag: | 09:00 - 15:00 |
Zondag: | Gesloten |
Showroom Nieuwegein
Maandag: | 12:00 - 17:00 |
Dinsdag: | 08:30 - 17:00 |
Woensdag: | 08:30 - 17:00 |
Donderdag: | 08:30 - 17:00 |
Vrijdag: | 08:30 - 17:00 |
Zaterdag: | Gesloten |
Zondag: | Gesloten |
Showroom Zoetermeer
Maandag: | 12:00 - 17:00 |
Dinsdag: | 08:30 - 17:00 |
Woensdag: | 08:30 - 17:00 |
Donderdag: | 08:30 - 17:00 |
Vrijdag: | 08:30 - 17:00 |
Zaterdag: | Gesloten |
Zondag: | Gesloten |
Inkoop
Meubelen verkopen aan Albeka is mogelijk vanaf minimaal 20 stuks van een dezelfde items, dit in verband met het logistieke proces wat arbeidsintensief en kostbaar is. Je kunt een vrijblijvende waardebepaling van je meubels laten doen door een aanvraag middels onze inkooptool, of je kunt contact op nemen met onze inkopers door middel van onderstaande gegevens:
inkoop@albeka.nl
WhatsApp: 06-30131255
078-6913047
Je kunt contact op nemen met onze inkopers door middel van onderstaande gegevens:
inkoop@albeka.nl
WhatsApp: 06-30131255
078-6913047
Dat ligt eraan per situatie. Het beste is dat we hier samen naar kijken. Stuur ons een mail via: verkoop@albeka.nl of bel 078-6913047 en vraag naar de mogelijkheden.
Jazeker! Hier zijn wij gespecialiseerd in! Met Studio Albeka kunnen wij complete kantoorruimtes intekenen en inrichten. Daarnaast regelen we de volledige afvoer van het oude meubilair. Neem contact op met interieuradvies@albeka.nl om een vrijblijvend adviesgesprek aan te vragen.
Ja, wij werken samen met onze partner Officetrader.
Ja. Dit is mogelijk. Vul het online formulier in en je ontvangt op werkdagen binnen 24 uur een reactie van onze inkoopafdeling voor een indicatie en eventuele interesse.
Duurzaam
Duurzaamheid is een begrip dat verwijst naar de manier waarop mensen leven en werken, zonder de natuurlijke hulpbronnen van de aarde uit te putten of de levenskwaliteit van toekomstige generaties in gevaar te brengen. De juiste balans tussen mens, milieu en economie is de basis voor een duurzame maatschappij. Kortom: door duurzame keuze te maken verhogen we de kans om de aarde leefbaarder te houden voor de volgende generatie(s).
De visie van circulariteit houdt in dat afval beschouwd wordt als grondstof voor nieuwe producten. Het verlengen van de levensduur van je product en het uiteindelijk opnieuw gebruiken van de materialen sluit daarom perfect aan bij deze visie.
Op dit moment leven we in een lineaire economie. In een lineaire economie gebruiken we telkens nieuwe grondstoffen bij de productie van producten. Na het gebruik van het product wordt het ook weer weggegooid. Deze manier van leven is erg schadelijk voor de aarde. Grondstoffen zijn immers niet eindeloos en raken een keer op.
Daarom moeten we juist met z'n allen richting een circulaire economie bewegen. Binnen een circulaire economie worden grondstoffen hergebruikt, wordt een product na gebruik opnieuw ingezet en wordt er niks weggegooid.
Om verder bij te kunnen dragen aan de circulaire economie, gebruikt Albeka het 5R-model. Dit model helpt ons bewust te zijn wat we met materialen doen en laat zien hoe we hier het meest duurzaam mee om kunnen gaan.
Het kopen van tweedehands producten, waaronder meubilair is inderdaad duurzaam. Houd echter in je achterhoofd dat helemaal niet kopen altijd het meest duurzaam is. Tweedehands echter, is een van de meest duurzame opties als het echt nodig is om nieuwe meubels aan te schaffen. Door te kiezen voor tweedehands meubilair hoeft er 1. niets nieuws geproduceerd te worden en 2. de levensduur van het desbetreffende meubelstuk wordt verlengt.
Wij hebben inderdaad een duurzaamheidscertificaat. Deze kun je aanvragen en verkrijgen als je bij ons hebt gekozen voor tweedehands meubilair. Het certificaat van duurzaamheid is een bevestiging voor jouw duurzame en bewuste keuze. Het certificaat van duurzaamheid kun je hier aanvragen.
De term refurbishing wordt vaak gebruikt om aan te duiden dat dergelijk product heel duurzaam is. Refurbishing is inderdaad een mooie manier om oude meubelen of producten nieuw leven in te blazen..
Bij Albeka kijken we altijd zorgvuldig wat de beste manier is om een meubelstuk opnieuw in te zetten. Het liefst zetten we het meubelstuk direct opnieuw in. Dan hoeven we hem alleen te controleren en schoon te maken en wordt het product in originele staat hergebruikt. Een product moet natuurlijk wel helemaal functioneren, dus als er iets kapot is dan repareren we het product.
Refurbishen doen we pas als het product er écht slecht aan toe is of als het er gewoon niet meer fatsoenlijk uitziet. Zo vervangen we bijvoorbeeld de stoffering van een bureaustoel, poedercoaten we een kast of voorzien we een bureau of tafel van een nieuw blad.
Waar we bij reparatie nog gebruik kunnen maken van bijvoorbeeld gebruikte onderdelen, zijn de resources voor refurbished meubelen altijd nieuw. Dit betekend dus altijd dat er nieuwe resources geproduceerd moeten worden. Refurbishing heeft dus veel voordelen en biedt zeker duurzame voordelen, maar is niet persé het meest duurzaam.
Bij Albeka is het altijd mogelijk duurzaam in te richten. Met een gigantisch aanbod in duurzame, tweedehands en refurbished bureaustoelen, bureaus, tafels, stoelen, (archief)kasten en nog veel meer van de beste merken kunnen we je altijd voorzien van een duurzame inrichting. Of het nu gaat om een enkele werkplek of om de complete inrichting van je kantoorpand, wij kunnen altijd een duurzame oplossing bieden.
Bij Albeka is het zeker mogelijk om je huidige meubel(s) te laten repareren of refurbishen. We hebben talloze onderdelen op voorraad om stoelen, bureaus, tafels of kasten te repareren. Ook refurbishing is mogelijk. Zo kunnen we bijvoorbeeld je bureaublad vervangen of wrappen. Ook behoren het stofferen van stoelen en het poedercoaten van onderstellen of kasten tot de mogelijkheden. Neem gerust contact met ons op voor de mogelijkheden.
Goede vraag! Onze “5R-methode” is de methode die we toepassen als we tweedehands meubilair binnen krijgen en opnieuw in willen zetten. De “5R’s” staan voor het volgende:
Reuse
Als een meubelstuk dat binnenkomt er nog fatsoenlijk uitziet en het functioneert naar behoren, hoeven we deze alleen maar te controleren en schoon te maken. Daarna kan het gelijk de verkoop in.
Repair
Als een meubelstuk niet meer functioneert moet het gerepareerd worden. We vervangen bijvoorbeeld een onderdeeltje van een bureaustoel, repareren het slotje op kast of zorgen ervoor dat de hoogte instelling op een bureau weer werkt.
Refurbish
Sommige meubelstukken hebben wat meer aandacht nodig. We zetten dan refurbishing in door een stoel te voorzien van een nieuwe stoffering, een kast opnieuw te poedercoaten of een bureau of tafel te voorzien van een nieuw blad.
Repurpose
Repurposing vereist wat creativiteit van ons. Zo worden afgedankte bureaubladen gebruikt om een plantenbak te maken of worden oude spijkerbroeken gebruikt voor een nieuwe stoffering op een bureaustoel.
Recycle
Helaas kunnen we niet alle meubels hergebruiken. In dit geval wordt het meubelstuk helemaal ontmanteld en worden de materialen gescheiden om zo gerecycled te worden. Ook verzamelen we na ontmanteling alle bruikbare onderdelen om te verkopen of om andere meubels weer werkend te krijgen.
Veelgestelde vragen
Er zijn verschillende manieren hoe je contact kunt opnemen met Albeka.
We staan voor je klaar!
Jazeker! Met Studio Albeka heeft Albeka de kennis en mensen in huis om je kantoor 2D of 3D te laten intekenen met een passend interieurplan. Je kunt hiervoor een aanvraag doen bij Studio Albeka.
We proberen altijd de beste kwaliteit gebruikte kantoormeubelen in te kopen, zodat je zorgeloos kunt genieten van je kantoorinrichting. Bij het inkopen houden onze inkopers rekening met de uitstraling, de leeftijd van het meubilair, de kleur en nog een aantal randzaken. Al die bevindingen worden meegenomen in de statusbepaling.
Zo werkt ons kwaliteitslabel
A+ Nieuwstaat
In deze categorie vind je producten die nagenoeg nieuw zijn. Dit kunnen restpartijen van de leverancier of showroommodellen zijn, waar nagenoeg niets aan mankeert.
A Licht gebruikt
Producten met deze beoordeling zijn zo goed als nieuw. Dit zijn de echte pareltjes op het gebied van gebruikt meubilair. De gebruikerssporen zijn minimaal.
B Normaal gebruikt
Deze categorie bestaat uit meubilair dat er nog netjes uitziet, technisch goed functioneert, maar wel enkele gebruikerssporen bevat. Op zichtbare plekken zul je geen grote deuken of krassen vinden.
C Intensief gebruikt
Technisch goed functionerend meubilair, maar qua uitstraling is wel te zien dat het meubelstuk (intensief) gebruikt is. Bij het aantreffen van meerdere gebruikerssporen, krassen of deuken moet je niet al te gek opkijken. Het model kan daarnaast ook iets verschillen ten opzichte van de foto.
D Laatste kans
Wij willen zo min mogelijk weg gooien en zoveel mogelijk hergebruiken. Dit is meubilair wat nog prima bruikbaar is maar wel incompleet kan zijn of een technisch mankement kan hebben. Bij de productfoto’s en productomschrijving kun je meer details vinden over het product.
Wij staan voor kwaliteit
Albeka heeft kwaliteit en service hoog in het vaandel staan en mede daarom proberen wij je via ons kwaliteitslabel goed te informeren over de staat van de producten. Mocht er bij u een artikel geleverd zijn waarvan je denk dat er niet de juiste beoordeling is aangegeven, neem dan gerust contact met ons op!
Bij nieuwe producten wordt in nagenoeg alle gevallen een montagehandleidingen bijgeleverd. Voor de gebruikte producten bieden wij geen handleidingen. Veel producten die complex te monteren zijn, doen wij over het algemeen gratis voor jou. We hebben van diverse producten ook montagevideo's. Mocht je er niet uitkomen bij het monteren? Dan kan je natuurlijk contact met ons opnemen!
Kiezen voor gebruikt meubilair heeft veel voordelen, maar waarom?
- Duurzaam
- A-merken voor een zeer scherpe prijs
- Grote voorraad
Voor een impressie hoe wij omgaan met het gebruikt meubilair van inkoop t/m verkoop, raden we je aan deze video te bekijken:
Bij een gebruikte archiefkast zitten standaard geen sleutels. Dit komt doordat Albeka grotere partijen in bulk inkoopt. Bij grote partijen ontbreken vaak sleutels, wellicht herkenbaar in je eigen kantoor dat de sleutels kwijt zijn? Vanwege deze reden garanderen we nooit dat de sleutels erbij zitten. Als er tijdens de inkoop wel sleutels bijzaten, worden deze er netjes bijgeleverd, maar nogmaals geven we hierop geen garantie. Archiefkasten van de bekende merken kunnen wij altijd bijbestellen. Als deze mogelijkheid er is, kun je een sleutel bijbestellen op de productpagina.
Ja, bij nieuw kantoormeubilair is dit altijd mogelijk. Bij het gebruikte meubilair alleen bij de bekende merken (Zie vraag hierboven). Noteer je merk en typenummer, geef dit daarna door aan de verkoper of middels onze contactgegevens en je zult een sleutel thuisgestuurd krijgen. Vergeet niet je eigen gegevens door te geven.
Ja, we bieden veel productvideo's. Deze video's worden door een van onze productspecialisten samengesteld en op maat door onze videospecialist gemaakt. In deze video's tonen we je een impressie en de voordelen van het product. Bekijk ze allemaal!
Wanneer er iets ontbreekt of je ontdekt een defect nadat er geleverd is. Bel dan binnen 8 dagen na levering naar de vestiging waar je de levering van hebt ontvangen.
U kunt contact opnemen met de volgende vestigingen:
Albeka Hendrik-Ido-Ambacht- 0786912182
Albeka Nieuwegein 030-6579720
Albeka Zoetermeer - 079-3436931
Vermeldt altijd even de schade/defect of de ontbrekende items.
Jazeker! Geld verdienen met het promoten van Albeka.nl is mogelijk. Bekijk onze partnerpagina en meld u aan als partner!
De actuele voorraden worden aangeven bij het product. Ook kun je de actuele voorraad zien per vestiging. Bij nieuwe producten wordt niet met voorraden gewerkt, omdat een deel hiervan bij de leverancier staat en wij hier geen controle over hebben. Wel is er een ruim voorraadprogramma nieuw meubilair.
Reserveren van een product is in diverse gevallen wel mogelijk. Neem hiervoor contact op met de voor u dichtstbijzijnde vestiging.
Gebruikte kantoormeubelen: De actuele voorraad wordt elke 3 minuten bijgewerkt en is daarom een betrouwbare weergave van wat we op voorraad hebben staan.
Nieuwe kantoormeubelen: Bij nieuw meubilair staat er "op voorraad" als we het product daadwerkelijk in huis hebben. Moet het product eerst besteld worden bij de leverancier? Dan staat er "levering" bij. Mocht het een op maat gemaakt product betreffen, dan staat er "op maat gemaakt" bij het product.
Uiteraard! Bij de gebruikte producten staat aangegeven waar de producten zich bevinden. We hebben 3 prachtige showrooms waar je (grotendeels) het kantoormeubilair kunt bekijken. Je bent van harte welkom op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 en op zaterdag in Hendrik-Ido-Ambacht tussen 9.00 en 12.30 uur.
Albeka Hendrik-Ido-Ambacht
Albeka Nieuwegein
Albeka Zoetermeer
Wij bieden 2 soorten voorwaarden, voor zakelijke en voor particuliere klanten. Bekijk ze hier:
De voorwaarden zijn tot stand gekomen met de stichting Webwinkel Keurmerk en Thuiswinkel Waarborg Zakelijk.
Je kunt onze privacy verklaring online lezen. Let er wel op dat deze met enige regelmaat wordt geüpdatet, bekijk deze pagina van tijd tot tijd om bewust te blijven van alle privacy regels..
Ja, ondanks dat wij je privacy hoog in het vaandel hebben staan, gebruiken wij functionele en marketing gerelateerde cookies. De meeste browsers zijn standaard ingesteld om cookies te accepteren, maar je kunt je browser opnieuw instellen om alle cookies te weigeren of om aan te geven wanneer een cookie wordt verzonden. Het is echter mogelijk dat sommige functies en services, op onze en andere websites, niet correct functioneren als cookies zijn uitgeschakeld in je browser. Doormiddel van onze cookiemelding wordt je hierop geattendeerd en kun je hierin je voorkeuren aanpassen. Met onze privacyverklaring en cookiemelding voldoen we aan de Europese regels. Heb je hieromtrent vragen of klachten, neem dan contact op met de afdeling marketing.
Wij stellen alles in het werk om je producten te leveren overeenkomstig met de getoonde kwaliteit op de foto's. Echter vooral met gebruikt meubilair is het lastig, omdat er soms nogal verschil zit in de kwaliteit van de verschillende partijen die wij opkopen. We controleren bij het binnenkomen de goederen op het functioneren van het technische deel en de stoffering wordt gecontroleerd op slijtage. Mocht het echter niet overeenkomstig zijn met wat er op de foto is getoond, dan schrijft de wet voor dat je als consument binnen 2 maanden jouw klacht bij ons kenbaar maakt.
Klachten kun je zenden naar het emailadres hiambacht@albeka.nl of telefonisch via 078-6912182. We hopen altijd een passende oplossing te bieden, omdat wij je als klant graag tevreden zien! In nagenoeg alle gevallen komen we er met elkaar uit.
Je hebt ook altijd het recht om je te wenden tot de autoriteit consument en markt, of via thuiswinkelwaarborg.
Jazeker! De actuele vacatures zijn te vinden op werkenbijalbeka.nl. Houd de pagina in de gaten! Albeka groeit en daardoor zijn er regelmatig openstaande vacatures te vinden.